Testing USB Car Charger: SA-2211

Comment

Bez kategorii

This year, my wife went on vacation alone with children. I’ve decided to equip her with mobile phone holder and GPS navigation software. This kit would not have any sense if I did not give it a permanent power source.
Żona jechała w tym roku na wakacje sama z dziećmi. Postanowiłem wyposażyć ją w uchwyt do telefonu i soft do nawigacji. Zestaw ten nie miałby żadnego sensu gdybym nie zapewnić mu stałego źródła zasilania. So I bought the car charger with two USB outputs . I chose a product with the theoretical parameters:

– Input Voltage: 12VDC
– Output Voltage: 5VDC
– Current: 2,1A per USB port!

A decent piece of hardware , right?

My wife went on vacations. Phone was dead after 100 km (60 miles).

Jako, że posiadam malutki miernik USB – sprawdziłem realne parametry ładowarki USB SA-2211:
SA-2211 USB Charger

Zdjęcie to zrobiłem podczas próby naładowania mojego iPhone’a 5s od 10% z załączoną Automapą. Niestety tą ładowarką nie da się ładować telefonu jednocześnie z niego korzystając. W przypadku gdy prąd płynący przez ładowarkę zbliża się do 0,5A – napięcie na wyjściu spada poniżej normatywnych 5V.

Po rozebraniu urządzenia okazuje się, że nie ma ono prawa nawet zbliżyć się do obiecywanych przez sprzedającego 2,1A na każdy port USB.

SA-2211 2x2,1ASA-2211 Interior

 

 

 

 

 

Pierwszy problem z obiecywanym przez firmę m-importer prądem 2,1A na port USB to to, że porty mają wspólne nogi. Nie możemy mówić o tym, że któryś port ma jakąś wydajność gdyż są połączone ze sobą równolegle. Dodatkowo – opis na urządzeniu sugeruje, że port górny ma wydajność 2,1A a dolny 1A. Widać to pięknie po lewej stronie naklejki przyklejonej poniżej portów USB. Opis na tej naklejce mówi również o wydajności prądowej 2000 mA.

Gdy przyglądniemy się dokładniej wnętrzu tego urządzenia od razu widać, że nie należy ono do skomplikowanych. Ot 1 układzik, 2 kondensatory, cewka.

Układzik zarządzający pracą całości to chińska przetworniczka DC-DC Buck. Po przetłumaczeniu sobie datasheetu scalaka wychodzą dokładnie wszystkie kłamstwa sprzedającego (a może producenta który oszukał sprzedającego?).

Układ ten ma wydajność 0,8A. Nie 2,1A. Nie 4,2A (a o takiej wydajności pisze sprzedający z Allegro)

Nie jest to pierwsza ładowarka którą kupuję na Allegro. Niestety za każdym razem wydajności podawane przez sprzedających są zawyżane do poziomów które są po prostu mało realne do osiągnięcia w urządzeniu rozmiarów wtyczki zapalniczki samochodowej.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Akceptuję
Śmietnik wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.